Nintendo rośnie w siłę

Konsolki GameBoy Advance znikają ze sklepowych półek niczym ciepłe bułeczki. Wobec takich faktów i przy tak wielkim zapotrzebowaniu na hity GBA nie powinno nikogo dziwić, że programiści starają się wycisnąć z handhelda wielkiego "N" maksimum mocy.



A skoro jesteśmy przy temacie najbardziej pożądanych tytułów, to zapamiętajcie, że "Mario Party" zmierza ku GBA!



Co dnia dobiegają do naszych uszu informacje potwierdzające kolejne nowe produkcje dedykowane maszynom japońskiego giganta. Jeżeli dodamy do tego fakt, że potwierdzono właśnie wydanie m.in. kontynuacji "Paper-a Mario", to można śmiało stwierdzić, że życie fanów "Niny" jest piękne.

Reklama



Z elektryzujących wieści, dotyczących najlepszej pod słońcem serii gier z gatunku "party-games" (mowa oczywiście o "Mario Party"), warto nadmienić, że zespołowe potyczki zmierzające ku konsolce GameBoy Advance będą współpracowały z radiowym Wireless Adapterem!



To już trzeci potwierdzony oficjalnie tytuł obok "Nintendo: Pokemon Fire Red / Leaf Green" oraz "Mario Golf: Advance Tour" pozbywający się niezbyt wygodnego "Link" kabelka, jaki towarzyszył nam dotąd w trybach pojedynków multiplayerowych.



Nie tylko samo hardware ewoluuje, ale także software! Właśnie świat obiegły wieści o powstaniu nowej technologii rewolucjonizującej poruszanie się w grach, gdzie pierwsze skrzypce odgrywa sceneria osadzona w realiach pełnego 3D.



"DeltaAdvance Engine - tak oto zwie się nasz nowy programowy "silnik graficzny" - tworzony był głównie z myślą o grach z gatunku First-Person Shooter" - powiedział Dr. Robert Templeman, założyciel i czołowy programista grupy developerskiej Talos Interactive.



Mocną stroną DeltaAdvance Engine ma być specjalny kod odpowiedzialny za szybki mip-mapping. Mówiąc prościej mip-mapping to cykl działań rozpoczynających się przed renderowaniem sceny, gdzie z każdej tekstury tworzonych jest kilka pomniejszonych bitmap - oczywiście powstają one na bazie tekstury wzorcowej. Gdy powstanie odpowiedni zbiór przeskalowanych map "mip", to wtenczas generowanie środowiska 3D przebiega o wiele szybciej, gdyż nie ma konieczności przeskalowywania w czasie rzeczywistym tekstur przed nałożeniem ich na mapowany trójkąt! Najbardziej zbliżone wymiarami tekstury - po prostu są wybierane ze zbioru map "mip" i gotowe.



Te oto wymienione powyżej działania programowe pozwolą na uzyskanie dynamicznej akcji, jakiej brakowało nam dotąd na ekranikach GBA w strzelaninach "FPP". Na marginesie zamieściliśmy dwa obrazki ukazujące DeltaAdvance Engine w akcji. Prócz nich macie także okazję zapoznać się z najświeższą galerią obrazków z "Paper Mario 2" ("Mario Story 2") w wersji GCN, które to developer Intelligent System udostępnił mediom branżowym. Oby tak dalej kształtowała się przyszłość konsol Nintendo - trzymamy mocno kciuki!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama