Land Rover EvoDakar w WOŚP

Przedmiotem jednej z aukcji XV Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest terenowy samochód rajdowy, Land Rover EvoDakar, skonstruowany przez polskich fascynatów rajdów terenowych z dawnej grupy Tomcat Team, której liderem jest Albert Gryszczuk. Dzisiaj ekipa ta jeździ w barwach DiverseExtremetvnturboTeam.

Z autem, które od wczoraj (21 grudnia) można licytować, związana jest niesamowita historia.

W dniu 6 stycznia 2007 roku 525 załóg stanie na starcie najsłynniejszego rajdu terenowego - Rajdu Dakar. Wystartuje on z Lizbony i popędzi przez 14 etapów, aż do miejscowości Dakar, stolicy Senegalu. Wśród załóg, które wyjadą na tę trudną trasę, oczywiście znajdą się i Polacy, a największą naszą ekipą będzie właśnie DiverseExtremetvnturboTeam - 6 zawodników, 2 samochody i ciężarówka. Te dwa samochody to będą właśnie Land Rover EvoDakar. Trzeci, bliźniaczy model, możecie licytować!

Reklama

Ale to nie koniec wspólnych wątków Wielkiej Orkiestry i Rajdu Dakar. Oba samochody startujące w pustynnej rywalizacji postawiły sobie za cel dowieźć na metę rajdu logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Za sterami obu samochodów zasiądą doświadczeni zawodnicy Off-Road, których znaliście wcześniej jako ekipę Tomcat Team: Albert Gryszczuk i Jarek Kazberuk, oraz Robert Górecki i Ernest Górecki. To oni stworzyli, pod czujnym okiem Alberta Gryszczuka jako "mózgu" przedsięwzięcia, samochód Land Rover EvoDakar. To oni poświęcili mnóstwo energii i kawał swojego życia, by zrealizować największe marzenie - start w rajdzie, o którym słyszeli wszyscy, Rajdzie Dakar. Ukłony wielkie dla nich i już dziś zaciskamy kciuki za ich powodzenie w rywalizacji. A w tym rajdzie przebrnięcie przez wszystkie etapy i dotarcie do mety to już ogromny sukces i brama do elity fascynującego sportu, jakim jest samochodowy rajd terenowy.

Ale to nie wszystko. Można stwierdzić w pewnym sensie, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy bierze udział w zabezpieczeniu medycznym Rajdu Dakar. Otóż polscy kierowcy są ratownikami. Zostali wyposażeni przez nas w profesjonalne torby ratownicze, zaprojektowane przez Wielką Orkiestrę, oraz w półautomatyczny defibrylator AED. W razie czego więc - są przygotowani na to, by pomóc komuś w potrzebie. A że Rajd Dakar to przygoda trudna i niebezpieczna, takie umiejętności są na wagę złota.

14 stycznia, w dniu Finału Orkiestry, Rajd Dakar mknął będzie przez 8 etap zmagań, na trasie z miejscowości Atar, do miasta Tichitt w Mauretanii. Do mety rajdowcy dotrą w sobotę 20 stycznia. Tydzień po Finale, kiedy my będziemy powoli wyciszali emocje, odbędzie się ostatni i bardziej już kurtuazyjny etap na plaży w Lac Rose. I teraz kto wie, może zobaczymy serduszko Orkiestry na podium?

Kilka słów o samochodzie. Dawniej znany jako Tomcat. Zbudowany na bazie Range Rovera, na licencji angielskiej firmy TOMCAT MOTORSPORT. Jego głównym pomysłodawcą, konstruktorem i właścicielem jest Albert Gryszczuk, 33-letni, doświadczony i utytułowany rajdowiec. To on przekazał samochód na aukcję, przy wsparciu sponsora firmy MEBLOMARKET. To w jego imieniu licytację tę uruchamiamy i to on ostatecznie, przy jej sfinalizowaniu, będzie stroną umowy o kupnie samochodu.

Dane techniczne Land Rover EvoDakar:

Silnik: 3900 cm3 Range Rover
Skrzynia biegów: automatyczna Range Rover, czterobiegowa
Zawieszenie: OME/KINGSPRING
Hamulce: tarczowe
Nadwozie: z włókna szklanego
Moc maksymalna: ok. 170 KM
Przyspieszenie: 0-100 km/h w ok. 9 sekund
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Masa własna: 1460 kg
Ogumienie: BF Goodrich AT 245/75/16
Zużycia paliwa: 25-90 l/100 km

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: team | rajd | samochody | WOŚP | Dakar | Land Rover
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy