Kuszenie Japończyków

Były pracownik Capcomu, producent Yoshiki Okamoto, który już zgodził się tworzyć liczne tytuły wyłącznie dla nowej platformy Microsoftu - Xboxa 2, zasugerował, że liczni japońscy producenci także już podpisali albo mają zamiar podpisać umowy na tworzenie gier wyłącznie dla konsoli nowej generacji giganta z Redmond.

W wywiadzie dla oficjalnej japońskiej strony poświęconej konsoli Xbox, Okamoto powiedział: "Słyszę, że pozostali producenci również będą dołączać do zespołu Xboxa. Jest wiele zaskoczeń. Sam się dziwię, kiedy mówię: Co, to studio?! Ta gra?! Ci ludzie?!".

"Jeżeli ujawniona zostałaby gama gier, jakie aktualnie produkowane są na Xboxa 2, nie tylko zaskoczyłaby ona użytkowników, ale także całą branżę" - kontynuuje Okamoto. "Prawdopodobnie nie byłoby już nikogo, kto wciąż byłby nie zainteresowany kupnem Xboxa nowej generacji, jeżeli zobaczyłby, jakie produkcje są szykowane na tę konsolę".

Microsoft ciężko pracuje na sukces swojej nowej platformy do gier. Firma jest zdeterminowana, aby nie popełnić tego samego błędu z producentami, co w przypadku pierwszej generacji Xboxa. Już teraz przekonała do tworzenia gier dla swojego systemu Yoshikiego Okamoto, twórcę "Final Fantasty" - Hironobu Sakaguhiego, oraz Tetsuya Mizuguchiego, który jest odpowiedzialny za grę "Rez".

Jeżeli Okamoto mówi prawdę, wspominając o "potężnej flocie japońskich producentów", to Xbox 2 uzyska poważne możliwości nie tylko w kategorii różnorodności oferowanych gier, ale także pod względem przyszłej sprzedaży w Japonii, gdzie obecna generacja konsoli Microsoftu zawiodła pokładane w niej nadzieje i nigdy nie odniosła poważnego sukcesu.

Okamoto przyznał także, że już teraz istnieją grywalne wersje produkowanych gier, sugerując, iż oficjalne zapowiedzi oraz odsłony będą miały miejsce na majowym E3. Być może jednak Microsoft będzie chciał zadać konkurencji potężny cios na jej terenie, odsłaniając pełną moc japońskiego wsparcia podczas jesiennych targów Tokyo Game Show.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama