Japońska gospodyni nie chce PS3!

Wyniki najnowszego sondażu przeprowadzonego pośród mieszkańców Japonii dają zdecydowaną przewagę zapowiadanej konsoli stacjonarnej od Nintendo nad PlayStation 3 firmy Sony.

Rezultaty ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Enterbrain zostały podane przez magazyn "Otona Fami" stanowiący jedną z edycji tygodnika "Famitsu". Postanowiono dotrzeć do trzech głównych grup: graczy, sprzedawców i twórców gier.

Większość, bo aż 73,6% graczy, jest najbardziej zainteresowanych kupnem konsoli Wii. PlayStation 3 chce zdobyć tylko 16,7% osób. Wielu z nich przeszkadza cena urządzenia od Sony, ale są zainteresowani poszczególnymi grami, jakie ukażą się na platformę tej firmy. Wii chwalą z innowację i deklarują, że będą z niej korzystać dopóki Sony nie obniży ceny swojego urządzenia. Wielu interesuje się opcją Virtual Console w Wii, która pozwoli na zabawę w klasyczne produkcje.

Sprzedawcy są mniej pewni co do Wii. Jednakże większość, bo 65,9% zamierza ją popierać, podczas gdy PS3 poprze zaledwie 15,3% z nich. Dla 18,8% najlepszym wyjściem będzie neutralność. Sprzedawcy oskarżają twórców PS3 o zbyt wysoką cenę urządzenia i brak konkretnego związku z grami. W ich opinii, Wii dzięki połączeniu z DS będzie hitem i - podobnie jak przenośna platforma Nintendo - dotrze do nowych odbiorców, na czym im najbardziej zależy.

Twórcy gier coraz częściej chcą pracować nad tytułami dla Wii, nawet jeśli PlayStation ma znakomitą markę i licencje na popularne serie. Aż 69,7% z nich woli Wii, zaś 27,3% wybiera PS3. Deweloperzy są poróżnieni co do możliwości, jakie dadzą nowe kontrolery wyposażone w czujniki ruchu. Jedni uznają je za zbędne, inni nie mogą się doczekać zastosowania ich możliwości.

Analitycy mimo wszystko są pewni sukcesu Sony za sprawą marki PlayStation i możliwości sięgnięcia po znane gry w późniejszym okresie czasu.

Enterbrain sprawdziło też zainteresowanie nowymi konsolami stacjonarnymi pośród trzech grup kobiet. Twórcy raportu twierdzą, że przenośna platforma Dual Screen dotarła do nich na niespotykaną do tej pory skalę i może je zachęcić do kupna także kolejnych urządzeń.

Blisko 50% uczennic nie kupi ani PS3, ani Wii. Około 37,5% wybierze PS3, a 12,5% Wii. Kobiety pracujące w biznesie są podzielone: 36,4% wybierze Wii; 33,3% PS3; a 30,3% żadnej z tych konsoli. Dla 47,6% gospodyń domowych platformy do gier są zbędne. Pozostała większość, bo aż 42,9% wybierze Wii, a zaledwie 9,5% sięgnie po PS3.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy