EA: Wii ważniejsze niż PS3

Koncern Electronic Arts przedstawił wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego. Firma w okresie świątecznym odnotowała rekordowe dochody wynoszące 1,28 miliardów dolarów.

Szczególną popularnością cieszyły się: "Need for Speed Carbon", "FIFA 07", "The Sims 2 Pets" i "Madden NFL 07" - każdy z tych tytułów sprzedał się w nakładzie powyżej 3 milionów egzemplarzy. EA ujawniło też mieszane uczucia wobec PS3 i większe poparcie dla konsoli Nintendo.

"Jesteśmy zadowoleni z osiągnięć naszych tytułów na platformach następnej generacji" - powiedział Larry Probst, prezes Electronic Arts. "W nadchodzącym roku planujemy oprzeć nasze prowadzenie na rynku gier o konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz znacznie zwiększyć wsparcie dla platform od Nintendo".

Pełny zapis wypowiedzi z konferencji jest jednak mniej optymistyczny dla Sony. EA zapowiedziało, że podejmie prace nad nowymi grami dla konsoli Wii i Dual Screen. Tytułów tych ma być od 10 do 15. W grudniu 2006 roku EA przejęło zespół deweloperski Headgate Studios, który ma specjalizować się w produkcji gier na Wii.

"Myślimy, że możemy zająć mocną drugą pozycję na platformach Nintendo" - dodał Probst. "Oczywiście Nintendo zawsze będzie wiodło prym w tworzeniu gier na Wii i DS, więc myślimy, że drugie miejsce jest dość realistycznym celem".

Cztery gry wydane na PS3 stanowiły 32% zysków w okresie świątecznym firmy na obszarze Ameryki Północnej. Probst stwierdził jednak, że "jest to mniej niż oczekiwano", zwłaszcza w porównaniu do końcówki 2005 roku i sukcesów premierowych tytułów dla Xboxa 360.

W trakcie spotkania firma ujawniła prace nad dwoma tytułami dla przenośnej konsoli DS: ewolucyjną grą "Spore" (do tej pory w przygotowaniu tylko na PC) oraz symulatorem wirtualnego życia "My Sims" (zapowiedzianym wcześniej wyłącznie na Wii). Dalsze szczegóły prac nad tymi pozycjami zostaną podane w późniejszym terminie.

Ponadto oficjalnie potwierdzono wstrzymanie, ale nie anulowanie prac nad RPG "The Lord of the Rings: The White Council". Do tego EA przejęło prawa wydawniczych do gry akcji "Mercenaries 2: World in Flames", nad którą pracuje Pandemic Studios - premiera tytułu ma nastąpić z końcem sezonu.

Electronic Arts w 2006 roku kalendarzowym był największym wydawcą na platformy Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Xbox, PC oraz PSP zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie. W Europie firma była drugim pod względem wielkości wydawcą na DS.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy