100 000 PlayStation 3 na godzinę

Miłośnicy gier komputerowych doczekali się nareszcie debiutu rynkowego konsoli PlayStation 3 firmy Sony. 100 tys. egzemplarzy rozdystrybuowanych na terenie Japonii okazało się ilością niewystarczającą, aby zaspokoić popyt konsumentów. Już w godzinę po premierze wszystkie egzemplarze były wyprzedane.

Choć wprowadzeniu na rynek nowego produktu towarzyszyły mało zachęcające okoliczności, takie jak problemy z odtwarzaczem płyt oraz nieprzychylne nastawienie mediów spowodowane wyprodukowaniem i późniejszą wymianą wadliwych baterii przez koncern, gracze komputerowi z niecierpliwością oczekiwali debiutu konsoli PlayStation 3.

Z powodu kłopotów technicznych produkt pojawił się na półkach sklepowych z półrocznym opóźnieniem, tracąc w ten sposób część potencjalnych nabywców, którzy zdecydowali się w tym czasie na zakup konkurencyjnego konsoli Xbox 360 firmy Microsoft. Mimo fatum, jakie najwyraźniej zawisło nad producentem, analizy rynkowe wykazują duże zainteresowanie produktem. W pierwszym kwartale przyszłego roku koncern Sony ma w planie sprzedać 6 mln sztuk konsoli PlayStation 3 na całym świecie.

Czynnikiem, który działa na niekorzyść produktu jest jego cena, aktualnie prawie dwukrotnie przewyższająca wartość konkurencyjnej konsoli Microsoft Xbox 360 a także wchodzącej na rynek w grudniu konsoli Wii firmy Nintendo.

(INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy