Innowacyjne futbolowe rozwiązania. Nike odsłania karty

Nike Football zaprezentowało innowacyjną kolekcję obuwia, odzieży oraz akcesoriów sportowych, inspirowanych tegorocznym latem futbolu w Brazylii.

- Nadchodzące lato jest kulminacyjną chwilą dla pięknej dyscypliny, jaką jest futbol. To również najważniejszy czas dla Nike, właściwy moment na zrewolucjonizowanie wzornictwa produktów - mówi Mark Parker z Nike Inc. - Święto piłki nożnej na najwyższym światowym poziomie pozwala na zaprezentowanie innowacyjnych rozwiązań, będących wyrazem naszych starań o zapewnienie sportowcom perfekcyjnych warunków do gry na największej arenie świata - dodaje Mark Parker.

Podróż sportowca


Podczas wydarzenia specjalnego w Madrycie, Nike zaprezentowało stroje dziesięciu federacji, biorących udział w brazylijskim turnieju. W każdym z trykotów zastosowano najnowocześniejsze technologie, zapewniające chłodzenie ciała zawodnika. Strój wyprodukowano z materiału wykonanego w technologii Nike Dri-FIT, z dodatkiem specjalnych siateczek oraz laserowo wycinanych otworów. Ubiory każdej z reprezentacji wykonane zostały z przetworzonych plastikowych butelek. Ponadto, każdy z zestawów wyróżnia się elementami nawiązującymi
do kultury danego kraju.

Projektanci Nike przedstawili również kolekcję odzieży, przygotowaną z myślą o wydarzeniach towarzyszącym rozgrywkom. Seria ta zyskała przydomek "podróż sportowca". Opracowana pod nadzorem Martina Lottiego, ma służyć sportowcom podczas rozgrzewek, hymnów, treningów, aż po wystąpienia w mediach, podróż, czy czas wolny na zgrupowaniu.

Reklama

- Naszym głównym celem było zaprojektowanie wyrazistych i zapadających w pamięć ubiorów, które piłkarze będą nosić przez cały okres pobytu w Brazylii - mówi Martin Lotti.

  - Jest to najważniejsza chwila w ich futbolowej karierze. Chcieliśmy zagwarantować im najlepsze rozwiązania, by mogli zaprezentować maksimum możliwości na murawie. Zależało nam również na zapewnieniu zawodnikom odpowiedniej dozy inspiracji poza boiskiem. Najpierw zastanowiliśmy się, które momenty podczas rozgrywek wymagają specjalnego wyposażenia. Następnie spotkaliśmy się z zawodnikami i przedstawicielami federacji, by opracować stylistykę ubrań. Za pomocą wyrafinowanego charakteru poszczególnych produktów, chcieliśmy podkreślić najważniejsze chwile turnieju - wyjaśnia Lotti.

- Podczas treningów zawodnicy będą mieli do dyspozycji najlepsze, innowacyjne rozwiązania, jakimi dysponujemy. Zestaw piłkarza będzie zawierał koszulkę treningową, perforowane ochraniacze, koszulkę z długim rękawem Mid-Layer, bluzę oraz szorty. Jest to odzież
o najwyższych parametrach użytkowych, w której jednocześnie piłkarze świetnie się prezentują. To właśnie zawodnicy mówili nam, że jeśli dobrze wyglądają, mają także dobre samopoczucie, dzięki czemu lepiej grają - dodaje Lotti.

Poza murawą


Martin Lotti i jego zespół zaprojektowali również serię odzieży "na co dzień", nawiązującej do charakteru poszczególnych federacji.

W skład linii wchodzą: bluza N98 Track Jacket, koszulka Nike League Polo, spodnie Nike Tech Pant, bluza z kapturem i zamkiem błyskawicznym Tech Fleece Full Zip Hoody, kurtka IRD Saturday Jacket oraz buty Tiempo ’94.

Kluczowym założeniem kolekcji jest połączenie historii Nike i najnowszych innowacji: bluza N98 Track Jacket stanowi miks klasycznej sylwetki N98 (noszonej po raz pierwszy przez reprezentację Brazylii w 1998 r., podczas zmagań we Francji) z najbardziej innowacyjną obecnie pozycją
z katalogu Nike Sportswear - Tech Fleece. Produkt ten został opracowany dla reprezentacji Brazylii, Anglii i Francji - drużyn, które odnosiły sukcesy w poprzednich turniejach.

Kolaboracje stylów


- Nasze propozycje zapewniają zawodnikom spójny i stylowy wygląd poza boiskiem.Są także dostępne dla fanów, chcących wesprzeć swoją reprezentację - mówi Martin Lotti - Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że futbol inspiruje niezależnie od szerokości geograficznej. Dlatego współpracujemy z wieloma designerami nad konceptami związanymi z nadchodzącym latem.

Wśród projektów inspirowanych futbolem warto wymienić kolaborację z zespołem Nike Skateboarding oraz artystą grafikiem Flipem. Efektem współpracy są trzy koszulki w limitowanej edycji dla Brazylii (domowe i wyjazdowe) oraz USA (wyjazdowe). Koszulki wykonane
są z materiałów o tych samych właściwościach, co koszulki meczowe noszone przez zawodników tego lata. Te skateboardingowe t-shirty będą nosić zawodnicy Nike SB World Tour Luan Oliveira i Sean Malto w nadchodzącym sezonie letnim.

Krok dalej


Zespół Lottiego współpracował również z grupami projektowymi odpowiedzialnymi za kategorie Women’s Training, NIKE+, a także marki Hurley i Jordan. Ich celem było stworzenie propozycji inspirowanych brazylijskim futbolem.

Hurley zaprezentował szorty trzy odsłony Phantom Board Short w wersjach zaprojektowanych specjalnie dla reprezentacji Brazylii, USA i Francji. Każda z wersji nawiązuje do koszulek poszczególnych reprezentacji. Jednocześnie spodenki zapewniają najlepsze rozwiązania
techniczne dedykowane surferom.

Inżynierowie Jordan Brand opracowali specjalną edycję butów Jordan Six dla upamiętnienia walki Brazylii o jej szóstą gwiazdkę mistrzowską.

- Neymar uwielbia produkty Jordan Brand. Jordan uwielbia Brazylię i jej styl gry. Grupa projektowa wybrała model Jordan Six jako ukłon w kierunku drużyny Brazylii sięgającej po swoje szóste zwycięstwo - podsumowuje Lotti.

Seria  Jordan Brand inspirowana Brazylią pojawi się na rynku już w najbliższych tygodniach.

Podczas wydarzenia w Madrycie zaprezentowano również nową odsłonę opaski Nike+ FuelBand. Ta wersja, nazwana Yellow Gold Metaluxe, stworzona została specjalnie dla piłkarzy drużyn Brazylii, Anglii, Francji i USA. Wyróżnia ją wygrawerowane logo danej federacji oraz element graficzny "picahau" umieszczone na złotej zapince opaski.

Grafika ta pojawia się również na limitowanej edycji piłki Nike Ordem. Futbolówka została zaprezentowana po koniec 2013 r. i wybrana jako oficjalna piłka meczowa Barclays Premier League, La Liga, Serie A oraz brazylijskiej federacji CBF. Jest również oficjalną piłką wszystkich federacji futbolowych, których partnerem technicznym jest Nike.


materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy